Bachelor: Cryptobenthic Fish of the El Quadim Bay, El Quseir

Informationen über die Feldstation in Dahab und ihre Aktivitäten, Programme und aktuelle Termine.

Moderator: A-Team

Antworten
CoralChris
RSEC-Vorstandsmitglied
RSEC-Vorstandsmitglied
Bachelor: Cryptobenthic Fish of the El Quadim Bay, El Quseir

Beitrag von CoralChris » 14 Dez 2012 13:27

Bachelor Thesis / Bachelorstudents with fieldwork at RSEC
Bild

Cryptobenthic Fish of the El Quadim Bay, El Quseir, Egypt

Andreas Scharl, Bakkalaureats-Arbeit, Fachbereich Organismische Biologie, Universität Salzburg

Bild

abstract

This study establishes a preliminary species list of cryptobenthic fishes: Apogonidae (four species), Blennidae (eight species), Gobiidae (thirteen species) and a Plesiopidae, on Egypt's mainland Red Sea coast. Different methods of capturing and/or identifying these fishes are evaluated, among them interference visual census and anaesthetisation by clove oil as well as fish traps and a ground-net filled with coral rubble. Clove oil proved to be most effective and a valuable tool when studying small and cryptic fishes. Additionally the habitat preferences of the studied species have been listed revealing hard substrates such as coral rubble, rock and live corals to be of greater importance to cryptobenthic fish than sandy bottoms. A certain bias towards species living on the reef flat has to be acknowledged as it was easy to catch fish hiding in pools and channels at low tide and the time dedicated to capturing fish during research dives was limited.

Dr. Robert Hofrichter
Geschäftsführer
Geschäftsführer
Re: Bachelor: Cryptobenthic Fish of the El Quadim Bay, El Qu

Beitrag von Dr. Robert Hofrichter » 19 Dez 2012 12:50

Was mich schmerzt: die Gobiesocidae waren nicht darunter... :(

Ich kann mir nicht erklären, warum bisher niemand Schildfische gefunden hat, es muss sie dort genauso geben, wenn schon an den Mittelmeerküsten 7 Arten vorkommen...

Vielleicht findet sich jemand, der einmal unter meiner Anleitung die Gobiesocidae doch genauer unter die Lupe nimmt... 8)
Die ... Begeisterung, die wir beim Betrachten der Natur empfinden, ist eine Erinnerung an die Zeit, da wir Tiere, Bäume, Blumen und Erde waren ... das Wissen um unser Einssein mit allem, was die Zeit vor uns verborgen hält. Leo N. Tolstoi

Antworten

Zurück zu „RSEC - Feldstation in Dahab (Sinai)“