Oris Red Sea Coral Reef Projekt

Informationen über die Feldstation in Dahab und ihre Aktivitäten, Programme und aktuelle Termine.

Moderator: A-Team

Antworten
juarnold
Newbie
Newbie

Oris Red Sea Coral Reef Projekt

Beitrag von juarnold » 18 Aug 2014 14:43

Hello :)

After a long trip (2 o'clock in the morning) , I'm in Egypt :)
All Volunteers are really nice. My room is so amazing big :) Thats gerat.
Today was the first briefing, that was fun.

Tomorrow I will send you some pictures.
Have a sunny day :)

Its so amazing here :)
In the morning we get a instroduction abaout reef check and lots of different fishes, specally about Indicator fish.They indicator fish have been selected because they are typically shot out of reefs examble by spearfishing.
Its not so easy to remember all of these fish and the correct sign to show it with your hands :)
For the second dive trip i feel not good enough. My head hurts to much and I feel a little bit ill. Maybe the weather. Im looking forward for tomorrow.

Bye Justine

Wie ihr seht ist es wirklich schön hier. Heute morgen hatten wir den ersten Einführungskurs von unserem Projekt (Korallenriffschutz) wie man ein Korallenriff auswertet und um welche Fische es geht. Waren ganz schön viele und jeder hat ein anderes Handzeichen unter Wassere, hoffentlich kann ich mir die alle schnell merken :)
Den zweiten Tauchgang kann ich heute leider nicht mitmachen irgendwie fühle ich mich nicht so fit mein Kreislauf macht mir Probleme und ich hab unglaubliche Kopfschmerzen. Ich hoffe das ist morgen wieder besser.
Bis Dann :)

Hello

Yesterday we had ​​a trip.
That was really great. The food at this place was very good. I ate rice with chicken and drunk a karkade tea.

The landscape with the mountains was really nice to see.
All of us had really fun.

During the dives we practised to recognize the different corrals.

Gestern haben wir einen Ausflug gemacht. das war richtig toll. Da kam richtiges Urlaubsfeeling auf. es hat alles gepasst das essen war super, dass Wetter schön, und eine mega tolle Sicht bei den Tauchgängen. Sehr klares Wasser wie man auf den Bildern erkennen kann. Bei den Tauchgängen haben wir die verschiedenen Arten von Korallen bestimmt.

Bye Bye Justine and Tim

Hello :)

Today we did a couple of test about the taxanomie fishes corals sponges and so on...
All what we learend the last days we had to practice now.
It was not so easy but in the end we get it. :)
Now we are all really happy but tiered.

Everybody is asking me about animal pictures know you get some :)

Antworten

Zurück zu „RSEC - Feldstation in Dahab (Sinai)“