SEYCHELLEN AB SOFORT: Volunteer for black parrot research

Alle Infos über Jobangebote, Praktika und freiwillige Mitarbeit, Studium, Studienmöglichkeiten, Jobs

Moderator: A-Team

Antworten
Max
Profi
Profi
SEYCHELLEN AB SOFORT: Volunteer for black parrot research

Beitrag von Max » 18 Nov 2015 10:07

Volunteer needed for black parrot research programme

Help to undertake research on the Seychelles Black Parrot © SIF
Are you passionate about bird conservation? Would you like to assist with crucial research on the Seychelles Black Parrot? If so, then we are looking for a volunteer to assist our research team over the upcoming black parrot breeding season. Volunteers must be physically fit, able to work in strenuous conditions and for long hours, and a BSc in an environmental science and/or previous experience working with birds would be an advantage. We are looking for someone to start immediately until April 2016. Accommodation will be provided but volunteers will need to pay for their own flights/insurance. Please email hr@sif.sc with your CV and covering letter if you are interested in applying for this position.

Liebe Grüße,
Max
http://www.seychelles-info.com

Bild
www.seychelles-info.com

Dr. Robert Hofrichter
Geschäftsführer
Geschäftsführer
Re: SEYCHELLEN AB SOFORT: Volunteer for black parrot resear

Beitrag von Dr. Robert Hofrichter » 21 Nov 2015 14:20

Wenn ich nur etwas jünger wäre und nicht ohnehin schon unzählige weitere Projekte hätte, würde ich es sogleich machen! :bird:

Jungen Kollegen kann ich es nur empfehlen, eine solche Chance in so einem Land und mit so einer besonderen Vogelart kommt ja nicht so oft ...
Die ... Begeisterung, die wir beim Betrachten der Natur empfinden, ist eine Erinnerung an die Zeit, da wir Tiere, Bäume, Blumen und Erde waren ... das Wissen um unser Einssein mit allem, was die Zeit vor uns verborgen hält. Leo N. Tolstoi

Antworten

Zurück zu „Jobs, Praktika, Volontariate, Kurse, Biologie, Meeresbiologie bei uns und woanders“